Konkurs na plakat społeczny,
promujący czytelnictwo
w ramach Festiwalu Miasto Słowa 2020
Ze względu na dużą liczbę nadesłanych zgłoszeń, wydłużamy termin ogłoszenia wyników konkursu do 19 czerwca br.
W tym roku Nagroda Literacka Gdynia obchodzi swoje 15 lecie. Z tej okazji świętujemy. Na towarzyszącym nagrodzie festiwalu Miasto Słowa będziemy starali się uchwycić i przeżyć raz jaszcze najważniejsze momenty w literaturze dwudziestego pierwszego wieku. Chcielibyśmy, żeby dopełnieniem tych festiwalowych spotkań i rozmów był plakat społeczny promujący czytelnictwo / ilustracja, która odzwierciedla hasło „lektura porusza” (hasło nie musi być umieszczone na plakacie).
Wydaje się, że mnogość doświadczeń płynących z literatury jest niezliczona, od odwiedzania innych światów, przez głębokie przeżywanie ludzkich historii, po oczarowania językiem, w którym zaklęta została nieznana nam wcześniej prawda o świecie. Te doświadczenia są wyjątkowe i niepodobne do innych, bo wywoływane słowem. Tym bardziej trudno będzie opowiadać o nich za pomocą języka plastycznego, ale jesteśmy przekonani, że pokonanie tej trudności może prowadzić do fenomenalnych efektów. Dlatego zapraszamy wszystkich nieustraszonych do zmierzenia się z tym wyzwaniem.
Regulamin
I. Postanowienia wstępne
- Regulamin określa cele konkursu, warunki uczestnictwa w konkursie, zasady ogłaszania, kryteria i sposób oceny projektów graficznych, sposób prezentacji najciekawszych projektów oraz wyłonienia zwycięzcy konkursu.
- Konkurs organizowany jest przez Wydział Kultury Urzędu Miasta Gdynia, aleja Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia.
- Celem konkursu jest wyłonienie 15 najlepszych projektów graficznych – plakatów, które promują czytelnictwo oraz ich wykorzystanie na potrzeby promocji (w tym prezentacja podczas wystawy pokonkursowej) Festiwalu Miasta Słowa i Nagrody Literackiej GDYNIA.
II. Adresaci konkursu
- Konkurs adresowany jest do projektantów graficznych, studentów uczelni artystycznych oraz studiów graficznych.
- Konkurs jest otwarty i przystąpić do niego może każdy autor projektu graficznego, którego projekt spełnia wymogi konkursu. W przypadku osób niepełnoletnich wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego na uczestnictwo w konkursie.
III. Warunki uczestnictwa w konkursie
- Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest:
- Akceptacja regulaminu konkursu
- Dostarczenie pracy konkursowej w imieniu swoim (w przypadku autorów) lub w imieniu autora projektu (w przypadku pozostałych podmiotów) w postaci pliku graficznego (plik PDF lub JPGE, rozdzielczość minimum 300 DPI, grafika pionowa, format B1, brak logotypów; hasło “lektura porusza” może, ale nie musi być umieszczone na plakacie – zgłoszony plakat może mieć inne (autorskie) hasło zachęcające do czytelnictwa) oraz należycie wypełnionego formularza zgłoszeniowego.
- Zgłoszenie projektów w ramach konkursu równoznaczne jest z akceptacją regulaminu konkursu. Organizatorowi przysługuje prawo zweryfikowania zgłoszenia, jeśli budzi ono wątpliwości.
- Zgłaszając projekt w ramach konkursu zgłaszający wyraża zgodę na upublicznienie na potrzeby wystawy pokonkursowej, jak również mediów tradycyjnych i elektronicznych, podstawowych danych na swój temat (imię, nazwisko; miasto; podmiot, który reprezentuje).
- Autorzy wybranych prac mają obowiązek nadesłania wskazanych plików o wymiarach wskazanych przez Organizatora Konkursu i rozdzielczości 300 DPI, w terminie 5 dni roboczych po ogłoszeniu wyników Konkursu.
- Zgłaszający projekt w ramach konkursu, oświadcza, iż posiada prawa autorskie do projektu, w tym prawa do rozpowszechniania projektu oraz wyraża zgodę na jego bezpłatną publikację na stronach internetowych związanych z konkursem i bezpłatną prezentację na wystawie zgodnie z pkt I regulaminu konkursu.
- Zgłaszający, przesyłając zgłoszenie, zobowiązany jest dostarczyć do wyłącznej wiadomości Organizatora wszelkie posiadane przez siebie informacje dotyczące autora zgłaszanego projektu graficznego, pozwalające na kontakt z nim (e-mail, numer telefonu).
- Osoba trzecia zgłaszająca w imieniu autora projekt zobowiązana jest oświadczyć, że spełnione zostały warunki określone w ust. 4, oraz uzyskała pisemną zgodę autora projektu na zgłoszenie jego projektu do konkursu oraz ekspozycję na wystawie pokonkursowej
- W konkursie nie mogą brać udziału członkowie jury konkursowego i ich rodzin.
- Organizator po otrzymaniu prawidłowego zgłoszenia zobowiązuje się dopełnić wszelkich starań, by projekt graficzny dostępny był dla członków jury konkursowego bez podania personaliów zgłaszającego lub autora.
- Organizatorowi przysługuje prawo do konwersji otrzymanego pliku graficznego na potrzeby obrad jury konkursowego oraz gdy jest to spowodowane oczywistą koniecznością, a autor nie miałby słusznej podstawy, by się temu sprzeciwiać.
IV. Procedura zgłoszenia
- Zgłoszenie powinno zostać przesłane w terminie do 15 maja 2020 r. za pomocą formularza zgłoszeniowego.
- Dopuszczalne jest zgłoszenie maksymalnie 2 projektów przez jednego uczestnika Konkursu.
- W ramach zgłoszenia, zgłaszający zobowiązany jest podać w formularzu zgłoszeniowym pełne dane pozwalające na jego identyfikację.
- Zgłoszenia niepełne oraz kierowane poza okresem od 15 marca 2020 r. do 15 maja 2020 r. lub w inny sposób niż wyżej przewidziany, nie będą uwzględniane i nie będą podlegać ocenie merytorycznej jury konkursowego.
V. Wybór najlepszych projektów graficznych
- Wyboru najlepszych plakatów, które zaprezentowane zostaną na wystawie pokonkursowej, dokonuje specjalnie powołane w tym celu jury konkursowe. W skład jury wchodzą: Daniel Naborowski, Adam Chyliński, Wiktoria Wysocka.
- W przypadku trwałej niezdolności członka do uczestnictwa w jury konkursowym lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających lub znacznie utrudniających terminowe i prawidłowe przeprowadzenie konkursu, Organizatorowi przysługuje prawo do zastąpienia członka jury konkursowego inną osobą.
- Jury konkursowe dokona wyboru 15 plakatów (w zależności od poziomu zgłoszeń) w terminie do 1 czerwca 2020 r.
- Oceny najlepszych plakatów dokonuje się zgodnie z następującymi kryteriami:
– walory artystyczne plakatu,
– jakość typografii,
– warsztat,
– spójność koncepcji graficznej z tematem przewodnim Konkursu – promowanie czytelnictwa.
- W przypadku zaistnienia konfliktu interesów pomiędzy członkiem jury konkursowego a zgłaszającym lub autorem projektu plakatu, członek jury konkursowego zobowiązany jest poinformować o tym przewodniczącego jury oraz Organizatora. W takiej sytuacji członek jury wraz z Organizatorem przyjmą zgodnie rozwiązanie, które eliminuje możliwość zaistnienia konfliktu interesów.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w trakcie wystawy w terminie wybranym przez organizatora oraz umieszczone na stronie internetowej Nagrody Literackiej GDYNIA (nagrodaliterackagdynia.pl) oraz na profilu Nagrody Literackiej GDYNIA na portalu Facebook facebook.com/ nagrodaliterackagdynia
- Decyzja jury konkursowego jest ostateczna i nieodwołalna.
VI. Nagrody
- Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę główną w kwocie 3.000 zł brutto, a jego praca zostanie oznaczona jako zwycięska na wystawie pokonkursowej. Przewidziane są również drugie miejsce – 2000 zł brutto i trzecie miejsce – 1500 zł brutto.
VII. Postanowienia końcowe
- Organizator nie zwraca uczestnikom konkursu ani zgłaszającym żadnych kosztów związanych z ich uczestnictwem w konkursie.
- Do kontaktu w sprawie niniejszego konkursu w imieniu Organizatora wyznacza się: Wiktorię Wysocka (mail: w.wysocka@gdynia.pl, tel. 58 527 49 13).
- Organizatorowi przysługuje prawo do wykonania wydruków najlepszych plakatów na potrzeby wystawy, akcji promocyjnych w ramach Festiwalu Miasto Słowa oraz aranżacji wystawy w dowolny sposób.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji ze zgłaszającymi i autorami projektów graficznych wynikające z przyczyn niezależnych od organizatora.
- Organizator uprawniony jest do zmiany postanowień niniejszego regulaminu, w szczególności w przypadku wystąpienia zdarzeń, których nie mógł przewidzieć w chwili jego formułowania i ogłaszania konkursu.
- Przystąpienie do konkursu jest dobrowolne.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące w Rzeczypospolitej Polskiej przepisy prawa, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Comments are closed.